tonight is T h Ä night!




Titel:
När som sädesfälten
Melodi: När som sädesfälten
Låt: När som sädesfälten böja sig för vinden Står nån jävel där och böjer dom tillbaks SKÅL !


Namn: Vi skall supa
Melodi: Askungen Vi ska supa, vi ska festa, vi ska göra vårat bästa, vi ska låta marken gunga, vi äro ännu unga. Vi dansar uppå borden vi festar in Norden och vi ska bara supa, sjung, spexa älska, vara unga, för vi har det jätte festligt nu.

(H = herrar/D = damer)

Namn: Tycker du om mig?
Svenska:
H. Tycker du om mig?
D. Ja, det gör jag.
H. Är det riktigt säkert?
D. Ja, det är det.
H. Får jag komma till dig?
D. Ja, det får du.
A. Hopp sudderulle rudde rullan lej.

Gotlänska:

H. Meun feuna rauka?
D
. Ja feur tausan.
H.
Aude recktit ricktit?
D. Jau maun bauta.
H. Keun jek gomme in dau?
D. Jau meun bock.
A. Tutta futta Visby tutta bauta mums.





trevlig midsommar på er!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0